Schimb ulei motor, filtru aer si combustibil
Uleiul de motor poate fi cauza depunerilor pe pistoane, cuzineți, tacheți și aproape orice piesa cu care ajunge în contact. Calitatea proasta a uleiului duce la carbonizarea acestuia în motor și oxidarea prematura, rezultând într-o substanță similara noroiul în motor. Cauzele principale ale depunerilor sunt:
-Calitatea proasta a uleiului, acesta este motivul principal
-Eliminarea parțială de gaze în ulei (compresie proasta, componente motor)
-Scurgerea de combustibil sau lichid de răcire în ulei
-Folosirea uleiului necorespunzător
-Folosirea de aditivi care sunt de proasta calitate
-Ne-schimbarea filtrului de ulei la timp
-Folosirea apei în loc de antigel și supra-incalizirea motorului
Depunerile vor avea următoarele consecințe și este o chestiune de timp, întrebarea fiind CÂND și nu DACĂ.
-Creșterea consumului
-Scăderea performantei
-Țăcănitul tacheților și cuzineților
-Uzura extrema
-Schimb de piese mai des
-Scăderea vieții motorului cam cu 70%
-Eventuala dauna catastrofica și extrem de costisitoare
Când schimbi uleiul schimba și filtrele, în special cel de ulei. Schimbarea filtrelor de ulei este critica performantei mașinii. Filtrul vechi conține toate impuritățile și depunerile pe care uleiul le curata din motor în mod constant.
Daca nu schimb filtru de ulei, ajungi sa-ti dorești ca l-ai fi schimbat de 10 ori. Se poate înfunda, ceea ce se întâmpla des cu lubrifianții de proasta calitate, și va creste presiunea de ulei din cauza obstrucționării respective. Acest lucru rezulta în garnituri și semeringuri rupte, scurgerea uleiului prin acele orificii și probabil în cel mai rău caz, griparea catastrofica a motorului. In cel mai bun caz, mașina consuma cu 20% mai mult combustibil și 1 litru de ulei la fiecare 500 km... după care se întâmpla cel mai rău caz.